Återbetalningspolicy

Vi har 14 dagars returpolicy, vilket innebär att du har 14 dagar på dig att begära en retur efter att du mottagit din vara.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd eller oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller köpbeviset.

För att starta en retur kan du kontakta oss på hej@babyactive.se

Om din retur accepteras skickar vi dig en returfraktsedel, samt instruktioner om hur och var du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära retur kommer inte att accepteras.

Du kan alltid kontakta oss för eventuella returfrågor på hej.@babyactive.se


Skador och problem
Vänligen kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du får fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och rätta till det.

Utbyten
Det snabbaste sättet att säkerställa att du får det du vill ha är att returnera varan du har, och när returen har accepterats, gör ett separat köp för den nya varan.

Vi förstår att det ibland kan vara nödvändigt att returnera en produkt. För att göra processen så smidig som möjligt, erbjuder vi returfrakt till våra kunder. Notera dock att returfraktskostnaden varierar beroende på produkternas storlek och vikt.

För produkter med mindre storlek och lägre vikt kan returfrakten kosta  på 499 kr.

Det är viktigt att du kontaktar vår kundtjänst för att få exakt information om returfraktskostnaden för den specifika produkten du vill returnera. Vi strävar efter att göra returprocessen så transparent och bekymmersfri som möjligt för våra kunder.

Europeiska unionen 14 dagars ångerfrist
Oavsett ovanstående, om varan skickas till Europeiska Unionen, har du rätt att avbryta eller returnera din beställning inom 14 dagar, oavsett anledning och utan motivering. Som ovan måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd eller oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller köpbeviset.

Återbetalningar
Vi kommer att meddela dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om den godkänns, återbetalas du automatiskt med din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen också.
Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur, vänligen kontakta oss på hej@babyactive.se

Ej uthämtat paket

Vänligen observera att vi förbehåller oss rätten att debitera dig för kostnaderna som uppstår om du inte hämtar ut de levererade produkterna i tid, vilket inkluderar returfraktkostnader och expeditionsavgifter. En avgift på 499 kr kommer att tas ut om ett paket inte hämtas ut i tid. Paketet kommer att ligga hos det angivna postombudet i 7 dagar innan det returneras till oss. Därför, om du ångrar ett köp och önskar returnera varan, ber vi dig vänligen att först kontakta vår kundservice för hjälp med att arrangera returen av paketet.

Så byter du en vara


Vid önskan om att byta din vara till en annan storlek, färg eller modell, ber vi dig att returnera varan enligt anvisningarna ovan och göra en ny beställning av den önskade varan. När vi har mottagit och hanterat din retur kommer du att få återbetalning för den returnerade varan minus returfraktkostnaden. Observera villkoren för retur och prissättning för returfrakt som nämns ovan.

Om du vid inköpet använde en rabattkod, mängdrabatt eller liknande, ber vi dig vänligen att kontakta vår kundservice för att erhålla kompensation så att du kan göra en ny beställning


Reklamation

När du handlar hos Babyactive har du 1 års garanti på alla produkter, och 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. För varor med digitala delar är reklamationstiden tre år eller den längre tid som avtalet löper.

Produktgarantin omfattar endast tillverkningsfel som fanns när du fick produkten. Ursprungliga fel måste kunna uppvisas för och bekräftas av Babyactive, för att produktgarantin ska gälla. Produktgarantin innebär att du, beroende på situationen, kan erbjudas en kostnadsfri reparation, ny produkt eller reducering av originalpriset. Produktgarantin gäller inte om vi inte kan hitta felet hos produkten, eller om du själv har orsakat skadorna.

Vi kommer att be dig att skicka en beskrivning av produktens fel och bildmaterial som tydligt bevisar felet, så att vi kan hjälpa dig vidare i processen. Eventuell återbetalning kommer att ske så snart som möjligt efter att vi har mottagit och registrerat den defekta produkten på vårt lager.

Babyactive betalar givetvis kostnaden för returfrakten om du gör produktgarantin eller reklamationsrätten gällande.